یزدفردا"یک مسئول در وزارت نیرو گفت: در سالهای اخیر متوسط دمای هوا در ایران یک درجه و تبخیر آب 10 درصد افزایش یافته که ضربه شدیدی به منابع آبی کشور زده است.

 

هدایت فهمی، معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره وضعیت منابع آبی کشور اظهار کرد: در سالهای اخیر متأسفانه ایران شاهد یک درجه افزایش دما به طور متوسط و در نتیجه افزایش 10 درصدی تبخیر آب بوده که این مسئله ضربه شدیدی به وضعیت منابع آبی کشور زده است.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که در سال‌های اخیر به بحران آب در کشور دامن زده، وضعیت مصرف آب است، به طوری که در بخش‌های مختلف از 45 میلیارد مترمکعب در اواخر دهه 30 به 100 میلیارد مترمکعب در سالهای اخیر رسیده است.
این مسئول وزارت نیرو تاکید کرد: بر این اساس کشور در وضعیت تنش آبی یا بهتر است گفته شود «بحران آبی» قرار دارد. با این اوصاف، وزارت نیرو برنامه‌های مختلف برای مدیریت این بحران در نظر گرفته است.
معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت بحران آب، گفت: از جمله برنامه‌های وزارت نیرو در این زمینه تدوین و تصویب سیاست‌های ملی کشور و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرای آن‌هاست.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا